tirsdag, februar 12, 2008

Laos, kor i alle dager e Laos?

17.februar fare det av sted langt, langt vekk fra trygge kalde Norge, til varme, flotte Laos.
Laos grense til disse landene Vietnam, Kambodsja, Thailand, Burma og Kina.

De reisende e Knut Vegard(Kudi), Frode, Marit og meg.
Me ska ner å treffa Bjarte, Marits bror, og oss andre sin gode venn.

Eg hadde hørt at Kudi og Marit snakkte om at de ville bort, og tenkte ikkje så mye aent øve det enn at eg sa, viss dåkke drar så blir eg me!
Tror ikkje de andre tok meg særlig seriøst, så de bestilte tur uten meg. Å når eg då sa at "Hey, eg og ska jo verme", så ble det andre saker, og Kudi trakk i någen tråder, og fekk meg og me på turen til rundt samme pris som de andre.

Så en vaksine og to drikkevaksiner gjennomført og en vaksine "to go". Så drar me til Laos på Søndag, 17.februar.
Me ska fara langt av sted, rundt 12 timer med fly fra amsterdam, og så er det rundt 11 timer med tog fra Bangkok til Laos.
Så det blir en lang reise, men det blir nok en kjekke tur, me gjør den kjekk.

Du lure kanskje på, korfor Laos..
Fordi for det fyssta så drar me egentlig bare ner for å treffa Bjarte, og bryr oss ikkje om me ikkje får den styste sydenferien ut av det. Det e ikkje målet vårt.
Laos e og en av de landene i verden som har det vanskeligast me å få ver kristne. Så eg syns det e en veldig bra jobb Bjarte og de andre gjør der. Og glede meg til å se kossen de har det.
Så håpe me bare på at me ikkje får malaria(det har jo du allerede Kudi, så jaja..).
E det någe du ønske eg ska ta me fra Laos til deg, en liten suvenir, så e det bare til å ropa ut:) hehe, så kan me jo alltid se om eg klare å skaffa någe.
Bare ikkje spør om eg kan skaffa hasj og sånne ulovelige ting, nei for sånn gjør eg bare rett å slett ikkje:)

3 kommentarer:

KUDi sa...

ganske uti hutiheiti egentlig ja :) kongeplass å reisa! Ja d va den der malariaen ja.. ke skjedde me den liksom :P eg e sikkkert sånn supermenneske elle noge

Camilla sa...

ååå, du kommer nok til å få det kjekt Camilla :D og en super opplevelse. Ønsker deg god tur, tøffen!

Camilla sa...

Kudi: Nei, sei det, malaria her og malaria der!

Camilla: Takk ska du ha:) Glede meg til å komma på besøk til deg snart? ;)